PRAVO NA ODUSTAJANJE OD KUPOVINE U ROKU OD 14 DANA  I POVRAĆAJ ROBE

            Poštovani kupci, obaveštavamo Vas da se prema Zakonu o zaštiti potrošača (Službeni glasnik RS, br. 62/2014), kupovina preko naše prodajne internet stranice smatra prodajom na daljinu.

            Zakon za slučaj prodaje na daljinu ustanovljava pravo kupca, koji se smatra potrošačem, da odustane od ugovora o kupovini u roku od 14 dana, od dana kada mu je proizvod predat. Prilikom odustanka kupac može, ali ne mora da navede razloge zbog kojih odustaje od kupovine.

             Jednostranim raskidom ugovora oslobađate se svih obaveza, osim obaveze troškova vezanih za slanje robe usled jednostranog raskida ugovora. Znači, celokupan iznos cene koštanja proizvoda, koji ste platili pri kupovini robe, će Vam biti vraćen. Vaša izjava o jednostranom raskidu ugovora proizvodi pravno dejstvo od dana kada je zajedno sa robom primimo nazad, dok je naša obaveza povraćaja sredstava 14 dana od tog momenta.

              Naravno, potrebno je da proizvod niste ni koristili, tj. da je u stanju kakvom smo Vam i poslali, odnosno kao nov artikal, i da ga niste oštetili.

              NAPOMENA: Ukoliko ste proizvod koristili ili oštetili, odnosno ako nije u stanju kakvom smo Vam poslali kao nov artikal, nemate pravo na povraćaj robe a samim tim ne možemo Vam izvršiti povraćaj sredstava, bez obzira na razloge za vašu odluku povraćaja proizvoda.

 

U SLUČAJU ODUSTAJANJA OD KUPOVINE PROCEDURA JE SLEDEĆA:

 

1. Najpre nas obavestite da želite da odustanete od kupovine, slanjem obaveštenja na e mail adresu australia@ptt.rs, slanjem obaveštenja putem kontakt forme na našem sajtu, ili putem telefona na broj sa kog smo Vas pozvali da Vam potvrdimo porudžbenicu, a koji možete naći i na računu za kupljeni proizvod, kao i na obrascu odustajanja od kupovine.

2. Nakon toga, dostavićete nam robu, zajedno sa Vašom popunjenom izjavom o raskidu ugovora o kupovini na daljinu, čiji smo Vam blanko obrazac poslali sa računom za kupljeni proizvod, i to na našu poštansku adresu (adresu takođe možete naći na računu koji smo Vam poslali pri kupovini proizvoda ili obrascu odustajanja od ugovora). Obrazac o odustanku od ugovora možete preuzeti i ovde.

3. Paket sa robom za povraćaj možete jednostavno upakovati tako što ćete kutiju sa robom staviti u neku veću kesu, a potom kesu zalepiti samolepljivom trakom da se ne bi otvarala prilikom transporta kurirske službe.

4. Naša preporuka je da robu šaljete putem iste kurirske službe preko koje ste je i dobili, a to je Post Expres, zbog pouzdanosti isporuke. Telefon kontakt centra za zakazivanje kurira je: 0113607607. Troškovi slanja robe nazad prema Zakonu o zaštiti potrošača idu na Vaš teret.

5. Pri zakazivanju kurira za slanje pošiljke (ili u slučaju da robu šaljete iz pošte) ne navodite nikakav otkup,  zato što nije moguće da Vam se novac u gotovom preko kurirske službe odmah vrati nazad, budući da kurirska služba po isporuci proizvoda i preuzimanju novca od Vas, uplaćuje novac na naš žiro račun, i on se nalazi na našem računu, pa Vam ga samo sa računa firme možemo vratiti nazad, tako da pošiljka sa proizvodom koji nam vraćate, ne može sadržati otkup gotovog novca. Takođe, po prijemu robe od Vas, moramo se uveriti da je to proizvod koji smo Vam poslali i da je u stanju u kakvom smo Vam ga poslali, odnosno kao nov artikal, i da nije oštećen, a da Vam nakon toga, u zakonskom roku od 14 dana, novac sa računa naše firme prebacujemo na Vaš žiro račun.

6. Kao primaoca pošiljke pri povratu navodite ime naše firme "GN Company 974 " d.o.o. od koje ste i primili proizvod, jer samo kao pravno lice možemo primiti robu nazad, a kao osobu za kontakt kurira pri isporuci robe možete navesti menadžera prodaje naše firme čije ime kao i broj telefona za kontakt kurira pri isporuci moćete naći na računu koji ste dobili zajedno sa proizvodom.

7. Nakon što primimo proizvod koji nam vraćate nazad zajedno sa vašom izjavom, i kada se uverimo da je to proizvod koji smo Vam poslali i da nije oštećen, prosledićemo Vam povratni sms ili e-mail kao potvrdu o raskidu ugovora (na broj telefona ili e-mail adresu koju ste ostavili pri kreiranju poružbine).

8. Zašto Vam novac možemo vratiti sključivo putem žiro računa?

Kao što smo napomenuli, kako se po zakonu novac za prodati proizvod mora položiti na račun firme, kurirska služba ga po preuzimanju od Vas, uplaćuje na naš žiro račun, i jedino ga sa žiro računa firme možemo vratitii Vama, odnosno nije tehnički izvodljivo da Vam novac u gotovom odmah vratimo nazad kada primimo robu natrag od Vas, jer se on nalazi na računu firme, a takođe moramo po prijemu, kao što smo napomenuli, da se uverimo da je to roba koju smo Vam poslali i da nije oštećena. Za povraćaj sredstava potrebno je da imate žiro račun, odnosno ukoliko nemate dostavićete nam žiro račun nekog drugog lica (partnera, bližeg člana porodice ili slično) na koji želite da Vam izvršimo povrat novca.

9. Ispravnost podataka za povraćaj sredstava, garantujete tako što ćete broj žiro računa napisati u donjem delu izjave o odustajanju od ugovora (na praznom delu stranice), koji ćete nam dostaviti zajedno sa proizvodom.

10. Sa naše strane se obavezujemo da ćemo, po prijemu robe i izjave o odustanku, u zakonskom roku od 14 dana,  izvršiti povraćaj sredstava u punom iznosu cene koštanja proizvoda.

NAPOMENA: Žiro račun za povraćaj sredstava koji nam dajete, mora biti račun fizičkog lica, a ne nekog pravnog lica (npr. vaše firme, preduzetničke radnje ili slično). Takodje, žiro račun fizičkog lica koji nam dostavljate za povrat sredstava mora biti račun rezidenta Republike Srbije, jer po Zakonu Republike Srbije pravno lice Republike Srbije ne može prebacivati novac sa svog računa nerezidentu Republike Srbije, odnosno ako bi do toga došlo moralo bi ići sa deviznog računa firme po komplikovanoj proceduri i sa posebnim nalozima, uz velike troškove prenosa koje bi morao snositi kupac.